Wydział Kultury Nauki i Dziedzictwa Narodowego

wyjci fot archiwum teatru7Szanowni Państwo.

 

Zapraszmy do zapoznania się z propozycją Ośrodka Teatralnego KANA na kwiecień. W programie m. in. spektakle teatralne w ramach 50. edycji Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2015 oraz Zachodniopomorskiej Ofensywy Teatralnej.

 

Szczegółowy program znajduje się w dalszej części artykułu.

 

10 kwietnia, godzina 20.00, MATECZNIK: Projekt: Matka, spektakl;
11 kwietnia, godzina 19.00, MATECZNIK: Projekt: Matka, spektakl;
11 kwietnia, godzina 20.30, MATECZNIK: debata na temat macierzyństwa;
12 kwietnia, godzina 19.00, Lailonia, spektakl;
12-15 kwietnia, OKNO. ZBLIŻENIA: warsztaty śpiewu z elementami emisji i higieny głosu, prow. Ewa Grochowska;
17 kwietnia, godzina 17:00, ZOT na Kontrapunkcie: Tożsamość (Teatr Kingdom of Curvy Fork), spektakl (Akademickie Centrum Kultury);
17 kwietnia, godzina 18.30, ZOT na Kontrapunkcie: Manifest (Teatr Realistyczny), spektakl (Akademia Sztuki);
17 kwietnia, godzina 20.00, ZOT na Kontrapunkcie: Ach... Żyliśmy. Hommage dla Kantora i TÓD (ORBIS TERTIUS TRZECI TEATR Lecha Raczaka), spektakl (Teatr Kana);
17 kwietnia, godzina 21.30, ZOT na Kontrapunkcie: dyskusja;
18 kwietnia, godzina 10.00-13.00, ZOT na Kontrapunkcie: Druga Reforma Teatru, warsztaty, prow. Ewa Chmielewska, Paula Jarmołowicz (Akademickie Centrum Kultury);
18 kwietnia, godzina 15.00, ZOT na Kontrapunkcie: Kronika przypadków (Teatr 6 i pół), spektakl (Teatr Kana);
18 kwietnia, godzina 16.00, ZOT na Kontrapunkcie: Wyjęci (Teatr Ujście), spektakl (Akademia Sztuki);
18 kwietnia, godzina 17.15, ZOT na Kontrapunkcie: Warlikowski noob (Teatr Pomarańcze w Uchu na Skarpie bez Kartki) spektakl (Teatr Kana);
18 kwietnia, godzina 18.15, ZOT na Kontrapunkcie: Panakeia (Teatr NOWEGO) spektakl (Akademia Sztuki);
18 kwietnia, godzina 20.00, ZOT na Kontrapunkcie: Spowiedź masochisty (Teatr Brama), spektakl (Teatr Kana);
18 kwietnia, godzina 21.00, ZOT na Kontrapunkcie: dyskusja (Teatr Kana);
18 kwietnia, godzina 22.00, ZOT na Kontrapunkcie: Dla Kontrastu, koncert (Akademickie Centrum Kultury);
19 kwietnia, godzina 10.00-13.00, ZOT na Kontrapunkcie: Druga Reforma Teatru, warsztaty, prow. Joanna Olejniczak, Dominik Smaruj (Akademickie Centrum Kultury);
19 kwietnia, godzina 15.00, ZOT na Kontrapunkcie: eksPLoracja (Teatr Krzyk), spektakl (Teatr Kana);
19 kwietnia, godzina 16.30, ZOT na Kontrapunkcie: Sfery nieczyste (Teatr W krzywym zwierciadle), spektakl (Akademia Sztuki);
19 kwietnia, godzina 18.00, ZOT na Kontrapunkcie: Pora Relaksu (Teatr Tańca Ego Vu) spektakl (Teatr Kana);
19 kwietnia, godzina 18:30, ZOT na Kontrapunkcie: Fusy, koncert (Piwnica Kany);
19 kwietnia, godzina 20:30, ZOT na Kontrapunkcie: No.body (Teatr Abanoia), spektakl (Teatr Kana);
19 kwietnia, godzina 21.30, ZOT na Kontrapunkcie: dyskusja (Teatr Kana);
20 kwietnia, godzina 19.00, Szczeciński Dom Tańca, spotkanie taneczne;
22 kwietnia, godzina 18.00, KONTRAPUNKT: Projekt: Matka, spektakl (poza konkursem); pełen program kontrapunktu www.kontrapunkt.pl
22 kwietnia, godzina 21.00, KONTRAPUNKT: Błękitna Pustynia, audiobook (poza konkursem); pełen program kontrapunktu www.kontrapunkt.pl
22 kwietnia, godzina 21.00, KONTRAPUNKT: Światło w nocy, wideobook (poza konkursem); pełen program kontrapunktu www.kontrapunkt.pl
25 kwietnia, godzina 10.00, KONTRAPUNKT: Błękitna Pustynia, audiobook (poza konkursem); pełen program kontrapunktu www.kontrapunkt.pl
25 kwietnia, godzina 11.00, KONTRAPUNKT: Światło w nocy, wideobook (poza konkursem); pełen program kontrapunktu www.kontrapunkt.pl
25 kwietnia, godzina 17.00, KONTRAPUNKT: Projekt: Matka, spektakl (poza konkursem) pełen program kontrapunktu www.kontrapunkt.pl

 

Dodatkowe informacje

 

Matecznik

Projekt Matecznik to cykl spotkań z wybitnymi autorytetami, promocje książek, prezentacje spektaklu "Projekt: Matka" oraz warsztaty twórcze, związane z szeroko rozumianym tematem współczesnego macierzyństwa.

 

Projekt: Matka – spektakl Teatru Kana
“Projekt: MATKA” to przewrotna, pełna ironii i poczucia humoru opowieść o młodych matkach odkrywających jasne i „ciemne” strony macierzyństwa. Opowieść o ich zmaganiach z samą sobą i otaczającym światem, z wyobrażeniami i oczekiwaniami na temat bycia „dobrą mamą“. Czy dobra, kochająca mama może sobie pozwolić na chwile słabości? Czy może czuć się bezradna i zagubiona, wściekła i sfrustrowana? Czy ma prawo wyrażać swoje emocje? Czy ma przestrzeń i warunki do swobodnego wyrażania siebie i realizacji swoich potrzeb?


Reż. Mateusz Przyłęcki
Bilety: 25/20 zł do nabycia w Piwnicy Kany, rezerwacje: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

DEBATA NA TEMAT MACIERZYŃSTWA
Debata na temat współczesnego macierzyństwa z udziałem zaproszonych specjalistów.

 

Lailonia – spektakl Teatru Kana

Spektakl zrealizowany przez zespół Teatru Kana (premiera: wrzesień 2009) uznawany jest za jedną z najbardziej zaskakujących i obiecujących teatralnych adaptacji twórczości Leszka Kołakowskiego. Oparty na grze zespołowej i zrytmizowanej strukturze, otwiera pole do improwizacji aktorskiej. Budowany nowoczesnym, oszczędnym językiem, bierze w teatralny cudzysłów kreowaną na scenie rzeczywistość, stając się jednocześnie bardzo osobistą wypowiedzią aktorów na temat własnych lęków, śmieszności i fobii. Posługując się w bardzo przewrotny sposób humorem, zabawą, piosenką, konwencją "teatru w teatrze", pokazuje bezradność i zagubienie człowieka wobec świata wartości. Przedstawienie jest wysoko oceniane zarówno przez krytyków, jak i widzów (zdobyło m.in. Nagrodę Publiczności podczas XVIII Alternatywnych Spotkań Teatralnych "Klamra" 2010 w Toruniu). Było prezentowane w wielu miastach Polski, a także między innymi w Berlinie, Tokio i Pekinie.


Reż. Mateusz Przyłęcki
Bilety: 25/20 zł do nabycia w Piwnicy Kany, rezerwacje: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

OKNO. ZBLIŻENIA
Warsztaty śpiewu z elementami emisji i higieny głosu
Prow. Ewa Grochowska

 

W programie zajęć znajdzie się praca nad emisją głosu, ekspresją głosowo – muzyczną, koordynacją fizyczno – oddechową, tembralnością i całą grupą zjawisk, związanych z formowaniem i artykulacją dźwięku, intonacją, energetyką, współbrzmieniem w grupie śpiewaczej. Dużo uwagi poświęcimy kształtowaniu prawidłowych i pożytecznych nawyków emisyjnych, ważnych nie tylko w śpiewie, ale także w codziennym posługiwaniu się aparatem mowy. Zajęcia są nie tylko procesem opanowywania konkretnego repertuaru pieśniowego, ale przede wszystkim pracą nad stylem wokalnym. Głównym celem zajęć jest przede wszystkim “rozśpiewanie” uczestników, zachęta do poznania i zgłębiania walorów swojego głosu, rozwój muzykalności i ekspresji wokalnej oraz przygotowanie do wejścia w specyfikę śpiewu tradycyjnego.


Oczekiwania wobec uczestników: umiejętność uczenia się “ze słuchu” (bez zapisu nutowego), gotowość na aktywny udział w ćwiczeniach emisyjnych i fizycznych oraz samodzielną pracę poza planowymi godzinami zajęć. Mile widziany jest też dobry humor, odrobina dystansu do siebie samego i przyjazne nastawienie wobec innych uczestników zajęć.

 

Terminy spotkań:

Grupa początkująca: - 12.04.2015 od godz. 12.00 (ok. 6 h z godzinną przerwą)
- 13.04.2015 od godz. 16.00 (ok. 6 h z godzinną przerwą)

Grupa średniozaawansowana: 14.04.2015 od godz. 16.00 (ok. 6 h z godzinną przerwą)
15.04.2015 od godz. 15.00 (ok. 5 h z godzinna przerwą)

Koszt warsztatów: 50 zł
Liczba miejsc ograniczona, zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ZOT na Kontrapunkcie

Zachodniopomorską Ofensywę Teatralną stworzyło dziesięć teatrów z województwa zachodniopomorskiego oraz skierniewicki Teatr Realistyczny, który od wielu lat intensywnie współpracuje z grupami z tego regionu. Kilkudziesięciu artystów, którzy swoim zaangażowaniem zaświadczają o pasji zrodzonej z głębokiej potrzeby doświadczania i tworzenia teatru. ZOT to siedem działających aktywnie ośrodków teatralnych, sześć festiwali o charakterze ogólnopolskim i międzynarodowym. To także rozbudowane projekty edukacyjne, wspólnie realizowane wydarzenia artystyczne, wspólny roczny kalendarz imprez, a przede wszystkim przedstawienia, które powstają z ważnego powodu i które starają się mówić „własnym głosem”.


Zachodniopomorska Ofensywa teatralna jest dofinansowana ze środków Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego.


„Tożsamość” – Teatr Kingdom of Curvy Fork
Spektakl „Tożsamość” - to podróż po świecie iluzji i fantazji. Oniryczna rzeczywistość, w której jesteśmy zanurzeni, pozbawiona jest głównego bohatera. To, co możemy zobaczyć na scenie to kolaż scen, które łączy tylko jedno słowo: tożsamość. Przedstawienie nie posiada jakiejkolwiek konkretnej fabuły. Interesuje nas przede wszystkim to, żeby tekst istniał osobno, nie był dominantą przedstawienia a jedynie jego częścią składową.

 

Reżyseria i scenariusz: Maciej Ratajczyk
Muzyka: Marcin Styborski
Obsada: Dominik Murach, Maciej Ratajczyk


Młoda, prężnie działająca i rozwijająca się grupa z Goleniowa, powstała w 2011 roku. Ma w planach kilka projektów, i aktualnie pracuje nad nowym spektaklem. Teatr nie chce się zamykać tylko i wyłącznie na pracę teatralną, chce aby ich działania łączyły fotografię, rysunek, performance i wszystko co jest możliwe w sztuce.

 

„Manifest” – Teatr Realistyczny
MY młodzi i nie starzy,
my – niewierni samym sobie,
my – niemający wspólnej sprawy,
niemający wspólnej korony,
my o wielu logikach,
my o wielu językach
i my o amerykańskich i hebrajskich imionach
możemy siebie nazywać my, bo tylko to nas łączy!
Nie ojciec, nie matka, nie Bóg Ojciec i Matka Boska - Polka,
ale my, którzy z wyboru samych siebie nazywamy nami.
My chcemy powiedzieć, że choć jesteśmy nami, to co nas łączy nazywać będziemy różnicami.

Scenariusz i reżyseria: zespół
Obsada: Iwona Konecka, Ilona Paluchowska, Katarzyna Pągowska, Anna Sadowska
Teksty: A.Mickiewicz, W. Szekspir. T.S. Eliot, Sz. Kopyt, R. Paluchosky, zespół
Oprawa audiowizualna: Piotr Magdziarz
Muzyka: MC Gyver, whnt

 

Teatr Realistyczny powstał na gruzach Skierniewic, tuż po drugiej wojnie światowej. W ciągu iluś tam lat teatr zrealizował ileś tam spektakli, za które dostał ileś tam nagród na iluś tam festiwalach w iluś tam miejscowościach, na tym jedynym i najpiękniejszym ze światów.

 

„Ach... Żyliśmy. Hommage dla Kantora i TÓD” – ORBIS TERTIUS TRZECI TEATR Lecha Raczaka

„Ach... żyliśmy to hołd nie tylko dla Kantora, ale i Teatru Ósmego Dnia - tytułowe "ach" brzmi bardziej jak westchnienie zadumy, niż okrzyk radości, bo z okazji urodzin Raczak odgrywa swojemu dawnemu teatrowi requiem. Czyżby zostały mu po nim tylko konflikty oraz sznurówki, klamerki, guziki? Współczesność to codzienna, wręcz prasowa, bo bez wahania żongluje konkretnymi nazwiskami (Kaczyński, Merczyński), a i krytyka, choć ironiczna, nie pozostawia złudzeń”.


Anna Rogulska, kulturapoznan.pl

Scenariusz i reżyseria: Lech Raczak
Obsada: Daria Anfelli, Małgorzata Walas-Antoniello, Adam Wojda
Światło i video: Krzysztof Urban
w spektaklu wykorzystano: teksty Tadeusza Kantora, Czesława Miłosza i Lecha Raczaka, cytuje się fragment wiersza Fryderyka Hoelderlina wykorzystano fragment „Requiem” W.A. Mozarta piosenka z muzyką Katarzyny Klebby

 

„Kronika przypadków” – Teatr 6 i pół
„Kronika przypadków” to spektakl w charakterze teatru absurdu. Niedorzeczność wydarzeń jest jedynie pretekstem do zastanowienia się nad normalnością naszego życia codziennego. Aktorki za pomocą prostych mechanizmów obnażają szaleństwo i bezsens ludzkich zachowań, które ze względu na swoją wszechobecność, stały się czymś normalnym i akceptowalnym.

 

Scenariusz i reżyseria: Krzysztof Gmiter
Obsada: Alicja Godyńska, Weronika Giżycka, Edyta Grzelińska, Magda Majewska, Karolina Kuźniewska

 

Teatr 6 i Pół narodził się wiosną 2001 roku, i od początku przejawiał tendencje teatru poszukującego, żywego i eksperymentującego. Na scenie dominują plastyczne obrazy, wzbogacone słowem i ruchem, często sformalizowanym. Grupę tworzy młodzież licealna i studenci. Reżyserem jest Krzysztof Gmiter - aktor, tancerz, pedagog teatralny.

 

„Wyjęci” – Teatr Ujście
Autorska interpretacja w wykonaniu młodych mieszkańców wyspy Uznam to próba uchwycenia odrębności, jakich może doświadczać mieszkaniec Świnoujścia w dzisiejszej rzeczywistości. Jednak poza ciągłym pytaniem o własną, indywidualną wyspę, to „Wyspiarze” ukazują nam zespołową wypowiedź teatralną, gdzie groteska miesza się z powagą, a zabawa z liryzmem.

 

Scenariusz: Marek Kościółek i zespół
Reżyseria: Marek Kościółek
Obsada: Aleksandra Antczak, Oliwia Świętczak, Marta Zienkiewicz, Katarzyna Dominiak, Julia Mamrot, Karolina Piotrkowska, Karolina Wójcik, Nadia Kiełbowicz, Kamil Szadkowski, Mateusz Koczkodaj oraz Kamil Zwierzchowski
Współpraca: Anna Giniewska, Mateusz Zadala

 

Ujście - nieformalna grupa teatralna założona we wrześniu 2013 roku. Skupia młodzież gimnazjalną i licealną. W grudniu w Świnoujściu Ujście zorganizowało I Przeprawę Teatralną, zapraszając na wyspę Uznam wielu artystów skupionych wokół teatru, edukacji poza formalnej oraz muzyki. Od stycznia tego roku grupa działa, jako niezależny podmiot artystyczny.

 

„Warlikowski noob” – Teatr Pomarańcze w Uchu na Skarpie bez Kartki
Przyczajony w cieniu, a może zepchnięty na margines? Kto artysta jest za pieniądze, a kto z powołania? Nadszedł czas na to, by w końcu stanąć w szranki. Teatr offowy kontra zawodowy. Challenge accepted? Zapraszam na ZOT na Kontrapunkcie, pozdro!

 

Scenariusz i reżyseria: Karol Barcki
Obsada: Karol Barcki, Janek Szlempo, Dominik Nyczak, Natalia Skrzypczak
Choreografia: Michał Stępkowski

 

Pomarańcze w Uchu na Skarpie bez Kartki to grupa teatralna, która powstała w lutym 2006 roku w Goleniowie, założona przez Karola Barckiego. Od samego początku oprócz tworzenia własnych produkcji, byli zaangażowani w pomoc przy organizacji różnych wydarzeń powiązanych z kulturą.

 

„Panakeia” – Teatr NOWEGO
Otwierasz oczy i co widzisz? Telewizor. Kolorowe reklamy, przyjemne dźwięki i treści sprawiają, że czujesz się bezpiecznie. Nie wyglądaj za okno, tam zobaczysz świat o krok od zagłady. Świat końca historii i wielkich narracji. Poddający w wątpliwość wszelkie systemy wartości. Świat rozkładu. Spektakl inspirowany współczesną polityką, przedstawia groteskową hiperbolę rzeczywistości.

 

Scenariusz: Ewa Chmielewska na bazie tekstów własnych i Dominika Smaruja
Reżyseria: Ewa Chmielewska
Obsada: Ewa Chmielewska i Dominik Smaruj


Teatr NOWEGO, dawniej Teatr Na Chwilę, jest autorskim teatrem niezależnym, który funkcjonuje obecnie na terenie Szczecina. Spektakle cechuje zabawa konwencjami, eklektyzm form, pluralizm i złożoność. Tematyka realizacji teatralnych dotyczy aktualnych zagadnień, które inspirują aktorów do samodzielnego tworzenia dramatów.


„Spowiedź masochisty” – Teatr Brama
Czy lubisz odczuwać ból? Lubisz poniżenie, chłostę? Chcesz poczuć okrucieństwo świata? Czy masz odwagę na spacer po ciemnej stronie? Pan M. wyrusza w świat BDSM - związanie, dyscyplina, sadyzm, masochizm. Chcesz odbyć tę podróż razem z nim? "Świat perwery, masochizmu jest demokratycznie otwarty!"


Spektakl przeznaczony dla widzów dojrzałych.

Scenariusz: Roman Sikora
Reżyseria: Daniel Jacewicz
Obsada: Anna Bardaka, Jenny Crissey, Nina Khyzna, Anastasja Medviedieva, Jacek Gałkiewicz, Oleh Nesterov, Felix Meusel, Paweł Niczewski
Przekład: Małgorzata Sikorska Miszczuk, Elżbieta Zimna
Muzyka: Jacek Gałkiewicz
Kostiumy: ANNISS (Anna Syczewska – Grabowska)
Światło: Patryk Bednarski

 

Działania artystyczne Teatru Brama opierają się głównie na autorskich pomysłach, które często komentują i reagują na otaczającą aktorów rzeczywistość. Mówią oni o sobie i swoim środowisku z istotnym elementem odwołania do historii i tradycji, jednak bez zbędnego dydaktyzmu. W sposób naturalny Teatr Brama reaguje na otaczającą go rzeczywistość i sprawy, które są w sposób delikatny traktowane.


Dla Kontrastu – koncert
DLA KONTRASTU to projekt, który wyrósł z potrzeby przeżycia muzycznej przygody i otwarcia się na różnorodne stylistyki. Zespół powstał w 2011 roku jako kontynuacja drogi hiphopowego podziemnego składu PRD, łącząca autorskie rapowane teksty z komponowaną i wykonywaną w całości na żywo muzyką, korzystającą z wielu gatunków – od progresywnego rocka, przez punk, blues, funk, aż po piosenkę poetycką – przefiltrowanych przez wspólnie wypracowaną wrażliwość.


Skład: Adam Karol Drozdowski (tekściarz, raper), Michał Ostrowidzki (tekściarz, raper), Tomasz Nowakowski (gitarzysta), Szymon Kazimierczak (gitarzysta, multiinstrumentalista), Norbert Sosik (basista), Szymon Domagała (klawiszowiec), Tomasz Nowak (bębniarz, multiinstrumentalista).

 

„eksPLoracja” – Teatr Krzyk
Inspiracją spektaklu były wydarzenia z historii Polski przed 89' rokiem. Na tym tle aktorzy rozważają istotę istnienia grupy i próbę, jaką przechodzi zespół po kilkunastu latach wspólnego działania. Czy więzi, których zrozumieć nie sposób, ostatecznie okażą się węzłem na całe życie? Zapraszamy na ostatni spektakl eksPLoracja, który dla Teatru Krzyk jest początkiem nowego etapu działalności.

 

Reżyseria: Marek Kościółek
Scenariusz: Zespół
Obsada: Anna Giniewska, Mateusz Zadala, Marcin Pławski, Marek Kościółek

 

Teatr Krzyk, założony w 2002 roku przez Marka Kościółka. W ciągu dekady zespół wytworzył własny i niezależny język teatralny. Wyróżnikiem Teatru są opracowane według własnej metody warsztaty, które nacechowane są przede wszystkim pracą zespołową, energią oraz dużą intensywnością. Obecnie jednym z ważniejszych działań maszewskiej grupy jest powołana Zachodniopomorska Ofensywa Teatralna.

 

„Sfery nieczyste” – Teatr w Krzywym Zwierciadle
Niedojrzałość oznacza jednocześnie bunt, szczerość, młodość, przecięcie i przeżycie form niższych, nieczystych. To także podświadome odruchy, instynkty i emocje. Trzeba podziwiać młodość samą w sobie, niezależnie od płci. Dać jej możliwość popełniania błędów i podejmowania kolejnych prób. Niedojrzałość to także ciało w kawałkach, z którego niczym jak z plastycznej masy wyłaniają się złudne i szybko przemijające formy. Młodzi uczestnicy niedojrzałych gier i zabaw, stawiać sobie będą pytanie jaką drogę wybrać,by być sobą w świecie masek, nakazów i nieprzewidywalnych form, jakie nadane będą człowiekowi w przyszłości.

 

Scenariusz: w oparciu o twórczość Witolda Gombrowicza oraz teksty własne
Reżyseria: Michał Krzywaźnia
Obsada: Magdalena Olchowa, Sara Rombel, Maksymilian Olchowy, Łukasz Walczyk
Muzyka: Michał Wojtarowicz, Tomasz Wyziński

 

Teatr w Krzywym Zwierciadle powstał w 2007 roku w Stepnicy. Skupia wokół siebie młodych artystów, młodzież, studentów i osoby pracujące. Zajmuje się także edukacją artystyczną społeczności lokalnej prowadząc projekty edukacyjno – artystyczne.

 

„Pora ReLaksu” – Teatr Tańca Ego Vu
Pora relaksu dosłownie i w przenośni. Humoreska na temat pory Relaksów złożona ze skojarzeń i dziecięcych wspomnień. Choreografia zawiera wizualizacje, muzykę, taniec i śpiew, których mieszanka jest typowa dla spektakli tańca współczesnego.

Choreografia: Eliza Hołubowska


Muzyka: Ljube, Gabriela Robin, Tagai Soul, hymn Szkoły Podstawowej Nr 1 w Gryfinie (pierwotna wersja)
Obsada: Monika Barańska. Joanna Buśko, Julia Lewandowska, Katarzyna Łyczakowska, Maja Szymkowiak, Karolina Wojdyła, Krzysztof Gmiter, Bartosz Wilniewicz

 

Ego Vu jest to grupa istniejąca do 2011 r. pod nazwą Teatr Tańca VOGUE, starająca się wytworzyć swój własny język sceniczny. Oprócz tańca współczesnego, który jest najbliższy tancerzom, zespół poszukuje wiedzy w różnych technikach teatralnych i innych stylach tańca. Zespół jest jedynym, tak prężnym animatorem środowiska tanecznego i wizytówką taneczną całego województwa zachodniopolskiego.

 

Fusy – koncert
Fusy to nowy i autonomiczny – głównie akustyczny – projekt muzyczny. Dwóch szczecińskich muzyków oraz aktorka-wokalistka z Gryfina połączyli swoje siły twórcze, by komponować, grać, bawić siebie i poruszać innych. Materiał aranżowany w minimalnej, akustycznej formie krąży po różnych sferach gatunkowych, przechodząc przez folk, zahaczając o pop, biorąc co nieco z piosenki aktorskiej, by czasami wybrzmieć hipisowskim rockiem. Raz poważnie i lirycznie, raz miłośnie, a jeszcze innym razem z poczuciem humoru – ale zawsze z zacięciem i przekonaniem. W marcu 2015 roku ukaże się ich debiutancka EP-ka.

 

Skład:
Ewa Chmielewska – wokal,
Andrzej Świeboda – gitara akustyczna / gitara klasyczna,
Bartłomiej Czajkowski – gitara basowa.

 

„No.body” – Teatr Abanoia
Człowiek jest śmiertelny. Jego ciało to efemeryda, chwilowy taniec form. Życie wibruje pomiędzy cząsteczkami, rozpiera i tworzy śmiertelne układy. Tańcząc je godzimy się na śmierć. Ciało jest pamięcią, pamięć tożsamością, tożsamość zapomnieniem. Chcemy zatrzymać się w ciele, przypomnieć je sobie na nowo. Praca nad spektaklem to eksperyment, który prowadzi do mniej lub bardziej oczekiwanych wniosków. Nic od początku nie było oczywiste i na końcu też nieoczywistym pozostaje

 

Tekst i reżyseria: Konrad Pachciarek
Autor muzycznego opracowania programu: zespół Teatru Abanoia
Scenografia: zespół Teatru Abanoia
Ruch sceniczny: Joanna Olejniczak
Opracowanie graficzne materiałów do spektaklu: Kaja Kleśta
Obsada: Joanna Olejniczak, Paula Jarmołowicz, Olga Tabińska, Katarzyna Mazurkiewicz, Natalia Mikita, Elżbieta Pożarycka

 

Charakterystyczną cechą Abanoi jest pełna niezależność organizacyjna. Teatr został stworzony na początku przez grupę młodych osób ze szczecińskiej dzielnicy Pogodno. Abanoia funkcjonuje dzięki zaangażowaniu, pasji i determinacji uczestników, a przeciwności natury organizacyjnej i finansowej nie przeszkadzają w zachowaniu intensywnego rytmu pracy warsztatowej oraz prezentowaniu spektakli.

 

Dyskusje
Każdego wieczoru po zakończeniu prezentacji odbywać się będą dyskusje podsumowujące na temat młodej sztuki niezależnej, w których wezmą udział: Lech Raczak – reżyser teatralny, teatrolog i dramatopisarz, Karol Drozdowski – teatrolog i krytyk teatralny, dr Magdalena Grenda – teatrolog i kulturoznawca (Zakład Performatyki UAM), dr Magdalena Krause – literaturoznawca i kulturoznawca, zainteresowana działaniami teatralnymi XX i XXI wieku (wykładowca historii teatru w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie), Maciej Ratajczyk – aktor i reżyser teatru alternatywnego, student wiedzy o teatrze UJ.

 

Dziękujemy za udostępnienie sal na prezentacje w ramach ZOT na Kontrapunkcie Akademickiemu Centrum Kultury i Akademii Sztuki.

Bilety na spektakle w cenie 5 zł do nabycia w kasie Teatru Lalek Pleciuga oraz w Piwnicy Kany. Dyskusje i koncerty – wstęp wolny. Nie prowadzimy rezerwacji biletów na spektakle w ramach ZOT na Kontrapunkcie.

Informacje – biuro Teatru Kana: tel. 91 433 03 88, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

KONTRAPUNKT

 

“Projekt: MATKA” to przewrotna, pełna ironii i poczucia humoru opowieść o młodych matkach odkrywających jasne i „ciemne” strony macierzyństwa. Opowieść o ich zmaganiach z samą sobą i otaczającym światem, z wyobrażeniami i oczekiwaniami na temat bycia „dobrą mamą“. Czy dobra, kochająca mama może sobie pozwolić na chwile słabości? Czy może czuć się bezradna i zagubiona, wściekła i sfrustrowana? Czy ma prawo wyrażać swoje emocje? Czy ma przestrzeń i warunki do swobodnego wyrażania siebie i realizacji swoich potrzeb?


Reż. Mateusz Przyłęcki

Błękitna pustynia – audiobook (Radio Szczecin)
Informacje dostępne na www.kontrapunkt.pl

Światło w nocy – wideobook (Radio Szczecin)
Informacje dostępne na www.kontrapunkt.pl

 

SZCZECIŃSKI DOM TAŃCA

Spotkanie w przestrzeni Teatru Kana zostanie kolejny raz poprowadzone przez znakomitego muzyka, dobrze już znanego w Szczecinie specjalistę od archaicznych tańców korowodowych, transowych polek, mazurków, a także tradycji tanecznych z różnych części Europy – Jacka Hałasa. Emocje gwarantowane! Tym razem obiecujemy szczególne atrakcje, ponieważ sekcja muzyczna zostanie dodatkowo wzmocniona za sprawą zaproszonych przez Jacka Hałasa gości.

Wstęp: 10 zł.

 

PIWNICA KANY W KWIETNIU 2015

Każdy wtorek | godzina 18.00 | Tandem Meetings | Piwnica Kany | wstęp wolny
Każda środa | godzina 18.00 | Planszówki | Piwnica Kany | wstęp wolny

 

TANDEMY JĘZYKOWE/SZCZECIN TANDEM MEETINGS

Ideą cotygodniowych spotkań językowych jest stworzenie platformy, która połączy lokalną społeczność z obcokrajowcami i da im możliwość ćwiczenia języka, jak również nawiązania nowych znajomości w przyjaznej i luźnej atmosferze Piwnicy Kany. Spotkania odbywają się w każdy wtorek od godziny 18.00. Wystarczy przyjść, wybrać język, zająć miejsce i rozmawiać. Podstawowe języki, w jakich rozmawiamy to angielski, niemiecki, hiszpański i włoski, ostatnio można również porozmawiać po rosyjsku, norwesku, bułgarsku czy turecku.

 

PLANSZÓWKI
Wszystkich fanów gier planszowych zapraszamy w każdą środę do Piwnicy Kany
na wspólne granie. W naszej szafie do wyboru klasyki jak Scrabble, Eurobusiness
i oczywiście chińczyk, ale również dużo ciekawych nowości.

 

Copyright @ 2009 Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego